Rodzina jest dla każdego człowieka bardzo istotna. Mimo zmieniających się światopoglądów, obalanych hierarchii i wyszukanych ideologii, rodzina wciąż jest nadrzędną wartością dla każdego człowieka. Również i media kreują współcześnie model rodziny szczęśliwej i kochające się, którą możemy oglądać nie tylko w filmach i programach, ale również w zwykłych reklamach. Człowiek podświadomie dąży do stabilizacji i szczęścia, a rodzina z pewnością pomaga w spełnieniu tych celów. Reklamy zaś wykorzystują owe pragnienia do swoich celów. W jaki sposób? Prosty przykład: kolejna reklama, kolejnego luksusowego samochodu, która przedstawia zadbanego pana domu, elegancką damę i sforę uśmiechniętych dzieciaków. To samo tyczy się reklamy sklepów odzieżowych, usług grzewczych, umeblowania, a nawet proszku do prania czy margaryny. Oczywiście nie jest to niczym złym, jednakże niesie ze sobą bardzo często przykre konsekwencje. Mianowicie, człowiek zaczyna utożsamiać szczęście rodzinne z bogactwem- przepiękny dom, wspomniany już luksusowy samochód, basen w tle, duży ogród po którym biegają dzieci z rasowym psem… Wszyscy szczęśliwi i wszyscy majętni… Wartości rodzinne to jednak znacznie więcej niż pieniądze i bogactwo.
[Głosów:0 Średnia:0/5]